Zdaj ga lahko ponovno pričakujemo na cestah – legendarni Yugo se vrača, tokrat z električnim pridihom in trikrat močnejšim motorjem kot nekoč. Cena bo ostala ugodna – pod 20.000 evrov, avtomobil pa bo ponujal funkcije, kot so električno pomična ogledala, brezstično odklepanje in celo navigacija.
Model, ki je bil nekoč simbol jugoslovanskega avtomobilizma in predmet posmeha na Zahodu, se zdaj vrača kot sodoben hatchback z močnim retro šarmom. Za projektom stoji Aleksandar Bjelić, podjetnik nemško-srbskega rodu, ki je odkupil pravice do blagovne znamke in skupaj z oblikovalcem Darkom Marčeto oblikoval avto prihodnosti z dušo preteklosti.

Bjelić razlaga:
“Hoteli smo oblikovati avto, ki že na prvi pogled spominja na izvirnega Yuga, obenem pa izstopa po sodobnosti in privlačnosti. Želimo pritegniti tako tiste, ki imajo čustveno vez z Yugom, kot tudi mlajše generacije.”
Oblikovalec Marčeta dodaja:
“V središču pozornosti ni bil le videz – Yugo mora biti znova vsestranski, zanesljiv in uporaben, kot nekoč.”
Zasnova novega modela temelji na trivratni karoseriji, kot nekoč. Zadržali so tudi nekaj ključnih detajlov – kot je klasični zračni dovod na motornem pokrovu. Model trenutno nosi ime SIAJ, vendar se dizajn še razvija. Končna verzija se bo razkrila šele po izdelavi prototipa.
Novi Yugo bo najprej na voljo z motorjem z notranjim zgorevanjem – okoli 136 konjskih moči, v prihodnje pa tudi kot hibrid ali električno vozilo.

“Ohranili smo škatlasto obliko, ki jo vsi poznajo, vendar je avto zdaj nekoliko daljši – meri nekaj več kot štiri metre,” pojasnjuje Bjelić.
Čeprav ima stari Yugo na Zahodu sloves “najslabšega avtomobila”, so ustvarjalci prepričani, da se bo novi odlično prodajal tudi v tujini – prav zaradi te legendarne oznake. Danes namreč standardi proizvodnje ne dopuščajo več avtomobilov slabe kakovosti.
Dve glavni ciljni skupini sta jasni: ena je nostalgična publika, druga pa mladi kupci, ki jih prepričata nizka cena in zanimiv dizajn.
Med sodobnimi funkcijami bodo tudi: brezstično odklepanje, električna stekla in ogledala, klimatska naprava ter navigacija – vse to za ceno pod 20.000 €. Če cena preseže to mejo, projekt izgubi svojo temeljno idejo, pravi Bjelić.
Prototip bi lahko prvič predstavili že konec letošnjega leta, najkasneje pa na Belgrade Expo maja 2027, kjer načrtujejo iskanje industrijskega partnerja za serijsko proizvodnjo.
Malo zgodovine:
Prvotni Yugo je med letoma 1980 in 2008 proizvajala Zastava Motors iz Kragujevca. Temeljil je na Fiatu 127, a je kmalu dobil svojo prepoznavno identiteto. Zaradi političnih in gospodarskih težav v 90. letih je Zastava izgubila moč. Po letu 2008 je proizvodnjo prevzel Fiat, danes del skupine Stellantis, ki v isti tovarni danes proizvaja Citroën C3.
Bjelić, vodja novega projekta, je izkušen inženir, ki je več kot 20 let dejaven v avtomobilski industriji. Njegova vizija: oživiti Yugo kot dostopen, uporaben in sodoben avtomobil za vsakdanjo uporabo.