Po vsej Sloveniji so se, podobno kot že lani spomladi, znova pojavili veliki plakati z različnimi besedilnimi sporočili, ki so pritegnili pozornost javnosti. Kljub opaznosti pa je bil naročnik teh plakatov dolgo skrivnost. Zdaj je spletni portal N1 razkril, da za njimi stoji Aleš Štrancar, direktor podjetja Sartorius BIA Separations, ki je informacijo potrdil tudi sam.

Črna pisava, bela podlaga in rdeča obroba
Vsi plakati so oblikovani v preprostem, a opaznem slogu – črna pisava na beli podlagi, rdeča obroba in oznaka ACOQ10 v spodnjem desnem robu. Ta skrivnostna oznaka vodi do avstrijskega podjetja ACOQ10 GmbH, katerega zastopnik je dunajski odvetnik Johannes Pepelnik. Odvetnik zaradi zaupnosti ni razkril, kdo je naročnik plakatov.
Pepelnikova odvetniška pisarna Pepelnik & Karl Rechtsanwälte je že prej sodelovala v Sloveniji. Po poročanju portala Necenzurirano je pisarna leta 2019 odkupila 75 % delnic ajdovskega podjetja Bia Separations, nato pa deleže prenesla na svoje podjetje Unicorn Biotech Holding. Leta 2020 je bilo podjetje združeno z nemškim biotehnološkim velikanom Sartorius Stedim Biotech GmbH, ki je zdaj stoodstotni lastnik.
Štrancar izpolnjuje obljubo pokojnemu kolegu
Aleš Štrancar je potrdil, da je prav on naročnik plakatov. Razkril je, da s tem izpolnjuje obljubo, ki jo je dal svojemu kolegu:
“Ko je umrl, je del zapuščine namenil za določene aktivnosti. Del tega so tudi plakati in njihove vsebine,” je pojasnil. Več podrobnosti ni želel razkriti, saj naj bi bila stvar zaupna.
Kaj sporočajo plakati?
Plakati nosijo različna sporočila, ki spodbujajo razmislek o družbenih vrednotah in državljanskih pravicah. Med njimi izstopajo:
- “Všeč mi je, ko vlada dela za državljane.”
- Del pesmi Simona Gregorčiča iz pesmi Naš narodni dom: “Pod našo streho tuji rod naj gost nam bo, a ne gospod.”
Štrancarjeve plakate spremlja tudi pridih skrivnostnosti, saj se natančen cilj in sporočilo te kampanje še vedno prepletata z ugibanji javnosti.