Danes je na Nizozemskem stopila v veljavo prepoved uporabe mobilnih telefonov v osnovnih šolah, potem ko so jih že v začetku leta prepovedali v srednjih šolah. Strokovnjaki opozarjajo, da mobilni telefoni negativno vplivajo na učno uspešnost učencev, saj zmanjšujejo njihovo zbranost in jih motijo med poukom.
Po podatkih nizozemskega ministrstva za šolstvo so učenci med poukom in odmori bolj zbrani ter manj raztreseni, kar prispeva k boljšim učnim rezultatom. Telefoni bodo še naprej dovoljeni le v posebnih primerih, kot so medijske veščine, zdravstvene potrebe ali invalidnost. Kako natančno bo prepoved izvedena, bo vsaka šola določila sama s svojimi internimi pravili.
Raziskovalka Loes Pouwels z univerze Radboud v Nijmegenu je poudarila, da je v šolah, kjer prepoved velja tudi med odmori, opaziti boljše vzdušje. Učenci se med odmori pogosteje pogovarjajo in so bolj družabni, kar pozitivno vpliva na njihov socialni razvoj.
Prepoved mobilnih telefonov je na Nizozemskem sprožila številne razprave. Nekateri ministri za izobraževanje sprva niso podpirali enotne ureditve na nacionalni ravni, saj so menili, da bi morale o tem odločati posamezne šole. Vendar pa mnogi starši menijo, da otroci sploh ne bi smeli imeti pametnih telefonov, saj jih spletni družbeni mediji lahko hitro zasvojijo.
Podobne ukrepe sprejemajo tudi v drugih evropskih državah, kot so Grčija, Italija in Finska, kjer prav tako omejujejo uporabo mobilnih telefonov v šolah. V Nemčiji, Belgiji, Franciji in na Irskem pa o takšni ureditvi še razpravljajo.
Prepoved mobilnih telefonov v šolah je korak v smeri izboljšanja učnega okolja in krepitve socialnih interakcij med učenci. Z omejevanjem uporabe tehnologije želijo ustvariti pogoje, kjer se bodo otroci lažje osredotočali na učenje in medosebne odnose.