Prodaja električnih koles doživlja razcvet tako v Sloveniji kot po vsej Evropi, pri čemer napovedane subvencije še dodatno povečujejo zanimanje kupcev. Letošnjo kolesarsko sezono bo posebej zaznamoval prvi razpis za subvencioniranje električnih koles, predviden za junij. V Sloveniji se vsako leto povprečno uvozi 80.000 koles, pri čemer delež električnih koles strmo narašča in že dosega četrtino vseh uvoženih koles.
Cene in zanimanje kupcev
Cene električnih koles se gibljejo v širokem razponu. Pri trgovcu A2U se cene začnejo pri 1.590 evrih za osnovne modele, medtem ko najdražja, polnovzmetena gorska kolesa, lahko stanejo tudi do 10.399 evrov. Najbolj prodajani modeli se nahajajo v cenovnem razponu med 2.000 in 3.000 evri. Podobno pri trgovcu Velo cene električnih koles začnejo že pri 1.100 evrih, največ povpraševanja pa je za modele vredne med 2.000 in 2.500 evri.
Kdo so ciljni prejemniki subvencij?
Subvencije so namenjene tistim, ki želijo električno kolo uporabljati za dnevne poti, kot alternativo osebnemu avtomobilu. Cilj je spodbuditi uporabo koles v mestnih okoljih in na kratkih razdaljah. Država bo subvencionirala do 30 % cene kolesa, s čimer želi spodbuditi nakup 8.000 električnih koles letno. Subvencije ne bodo na voljo za športna kolesa in e-skiroje.
Odziv trga in pričakovanja
Napovedi subvencij so že sprožile veliko zanimanje med kupci, a tudi številna vprašanja, saj točni pogoji razpisa še niso znani. Trgovci opažajo, da nekateri kupci odlašajo z nakupom v pričakovanju razpisa, vendar predvidevajo, da bo podpora države povzročila rast prodaje električnih koles od 15 do 20 % v letu 2024.
Kakšne so ovire in kako jih izboljšati?
Glavna ovira za večje kolesarjenje v službo je pomanjkanje varne in udobne kolesarske infrastrukture. Potrebujemo več parkirišč za kolesa, večjo varnost in udobnejše pogoje za kolesarje. Država in lokalne skupnosti bi morale investirati v izboljšanje kolesarske infrastrukture in promovirati trajnostno mobilnost kot del vsakodnevne prakse.
Subvencije za električna kolesa predstavljajo pomemben korak k spodbujanju trajnostne mobilnosti in zmanjšanju ogljičnega odtisa. Z natančnimi informacijami o razpisu, ki bodo kmalu na voljo, in s pravočasnim odzivom trga lahko pričakujemo, da bo Slovenija postala še bolj kolesarjem prijazna država.