Grozljiv posnetek v pilotski kabini, ki so ga našli leta po tem, ko je letalo Air France Flight 447 strmoglavilo na tla, je razkrilo zadnjih devet besed pilota Pierra-Cedrica Bonina.
Letalo Air France je strmoglavilo v Atlantski ocean, potem ko je pilot le nekaj trenutkov pred smrtonosno nesrečo izdal zastrašujoče opozorilo. Airbus A330 je zapustil Rio de Janeiro in je bil namenjen v Pariz, ko je med nevihto izginil nad Atlantikom le štiri ure po vzletu 1. junija 2009. Tragedija je terjala življenja vseh 228 ljudi na letalu v tistem času. Dve leti po tem, ko je letalo izginilo, je uradnikom po preiskavi, ki je obsegala 10.000 kvadratnih kilometrov, uspelo najti in vrniti tisto, kar je ostalo od letala.
Ena najpomembnejših stvari, ki so jih našli, je bila črna skrinjica in posnetki iz pilotske kabine, ki so razkrili zadnjih devet besed pilota, preden je letalo padlo na tla. Pierre-Cedric Bonin, 32, prvi častnik in kopilot, je bil posnet, ko je rekel: “[Nimam več nadzora nad letalom.” Sledilo je: “Sploh nimam nadzora nad letalom!”
Nesreča je bila povezana s kombinacijo tehničnih okvar in nesposobnosti pilotov, da bi se pravilno odzvali na ustavitev letala, zaradi česar je padalo s hitrostjo 11.000 ft na minuto. Po podatkih francoskega urada za preiskave in analize za varnost civilnega letalstva (BEA) so ledeni kristali povzročili, da se je avtopilot med letom nepričakovano prekinil.
Piloti so ostali zmedeni zaradi napake v odčitkih hitrosti zraka in naredili usodno napako, ko so letalo nagnili nos navzgor namesto navzdol, ko je obstalo. Prvi pomožni častnik letala, kopilot David Robert, 37, mu je rekel, da “kontrole na levo”, preden je sam prevzel nadzor. Ko pa je Bonin še naprej vlekel stransko palico nazaj, so se njuni vhodi med seboj izničili, kar je povzročilo močno zvočno opozorilo “dvojni vhod”, poroča Daily Star.
Ko so v pilotski kabini škripali alarmi, je 58-letni kapitan Marc Dubois vprašal dvojico: “Em, kaj [počneš]?” Robert se je mrko odzval, ko je priznal: “Izgubili smo ves nadzor nad letalom, ničesar ne razumemo, poskusili smo vse.” Roberta je mogoče slišati, kako si govori: “Plezaj, plezi, plezi, plezi.” Bonin je odgovoril: “Ampak že nekaj časa sem bil na maksimumu!” V grozljivem trenutku je Dubois spoznal, da Bonin povzroča zastoj, in zavpil: “Ne, ne, ne plezaj! Ne, ne, ne!” Bonin je krmilo predal Robertu, vendar je bilo prepozno.
Letalo je bilo prenizko, da bi ga umaknili iz zapore. Črna skrinjica je razkrila, da so bili potniki med triinpolminutnim spuščanjem obveščeni o grozljivi situaciji. Bonin je v obupanem poskusu potegnil stransko palico nazaj in zaklel, preden je zavpil: “Strmoglavili se bomo! To ne more biti res. Toda kaj se dogaja?” Ni jasno, kdo je spregovoril naslednji, vendar je bilo slišati glas, ki je rekel: “F***, mrtvi smo.” Leta 2023 sta bila Airbus in Air France oproščena obtožb uboja, povezanega z letom. Posledice nesreče so prinesle pomembne spremembe v letalski industriji, vključno z novimi predpisi za senzorje hitrosti in metode usposabljanja pilotov.