Želja po hitri elektrifikaciji prometa prinaša tudi nove izzive. Med njimi je vse pogostejši pojav pokopališč električnih avtomobilov. Ta prizorišča so trenutno najbolj razširjena na Kitajskem, ki velja za vodilno silo v proizvodnji in prodaji teh vozil.

Med letom nad vasjo Manwan v prefekturi Džiašin je dron razkril nadrealistične prizore: na tisoče zapuščenih električnih vozil, parkiranih ob kmetijskih zemljiščih. Te fotografije, ki jih je objavil portal Punkufer, prikazujejo žalostno usodo električnih avtomobilov, ki so bili prvotno namenjeni storitvi souporabe vozil. Zaradi pomanjkljivih analiz trga pa jih je bilo izdelanih veliko preveč glede na povpraševanje. Rezultat tega je postalo “pokopališče električnih vozil za souporabo,” kot ga imenujejo tamkajšnji domačini.
Na fotografijah je razvidno, da so številna vozila že prekrita s plevelom, kar kaže na to, da tam stojijo že kar nekaj časa.
Kitajski pospešek s subvencijami in posledične težave
V zadnjem desetletju je koncept souporabe prevoznih sredstev pridobil na priljubljenosti. Najprej so v urbanih središčih zaživele storitve izposoje e-koles in skuterjev prek mobilnih aplikacij, nato pa se je podoben poslovni model razširil tudi na električna vozila. Kitajska, kot svetovna velesila v proizvodnji in prodaji električnih avtomobilov, je bila med prvimi, ki je ta model uvedla.
Visoke subvencije so spodbudile ustanavljanje številnih podjetij za izposojo električnih avtomobilov. Vendar pa pomanjkljive analize potreb trga in strategije niso predvidele kasnejših težav. Ko je država znižala subvencije, so številna podjetja bankrotirala. Poleg tega je hiter napredek v tehnologiji električnih vozil povzročil, da so starejši modeli hitro postali zastareli in nezanimivi za kupce.
Draga popravila so težave še dodatno zaostrila. V mnogih primerih so bili stroški popravila višji od cene novega vozila, zaradi česar so se podjetja raje odločila, da avtomobile zapustijo na eno izmed mnogih pokopališč električnih avtomobilov, ki jih najdemo po vsej Kitajski.