Allison Barker je povedala, da je od svojega sina Josha, ki je bil na letalu, prejela sporočilo: ‘Nočem vas prestrašiti, vse vas imam rad …’
Potniki, ki so preživeli grozljivo turbulenco na letalu Singapore Airlines in niso potrebovali zdravniške pomoči zaradi poškodb, so zgodaj zjutraj varno prispeli v Singapur z nadomestnim letom. Nekateri med njimi so za BBC opisali “popolno grozo”, ki so jo preživeli. Britanec Andrew Davies je dejal, da je letalo “nenadoma odpovedalo” in da je bilo “zelo malo opozorila”. “Spomnim se, da sem videl različne predmete, ki so leteli po zraku. Bila sem vsa oblita s kavo. Bila je neverjetno močna turbulenca,” je dejal.
Drugi potnik je povedal, da so tisti, ki niso bili pripeti z varnostnim pasom, “takoj odleteli v strop”. “Nenadoma je prišlo do zelo dramatičnega padca, tako da je vse, ki so sedeli in niso bili pripeti z varnostnim pasom, takoj vrglo v strop,” je povedal študent Dzafran Azmir. ‘Videl sem ljudi na drugi strani prehoda, kako so leteli popolnoma vodoravno, udarjali v strop in padali nazaj na najrazličnejše nerodne načine. Ljudje so dobili velike ureznine na glavah in pretrese možganov,« je povedal Azmir in dodal, da so nekateri z glavo razbili plošče v prtljažnikih nad sedeži.
Britanec Jerry (68) je odpotoval v Avstralijo na sinovo poroko. Dejal je, da pred strmoglavljenjem letala ni bilo nobenega opozorila. ‘Z glavo sem udaril v strop. In moja žena tudi. Nekateri, ki so hodili naokoli, so delali salte po kabini,« se spominja. »Sina so spustili dve vrsti za menoj. Slišal sem, da je neki tip udaril v strop stranišča in bil resno poškodovan,« je povedal Jerry, ki je še vedno v bolnišnici na Tajskem. Dodal je, da so imeli on in njegova družina srečo, da so vsi preživeli.
Singapurec Chiew, čigar sin je bil na letalu, je dejal, da ga je ‘premetavalo’. Njegov 22-letni sin je bil v Londonu na počitnicah in na obisku pri svoji punci. Par je letel nazaj v Singapur, ko je prišlo do turbulence. »Moj sin je šel ravno na stranišče, njegova punca pa je sedela. Oba sta v redu. Rekel je, da ni poškodovan, da je v redu – vendar je bil poln modric,« je dejal Chiew. Allison Barker je povedala, da je od svojega sina Josha, ki je bil na letalu na poti na Bali, prejela sporočilo: ‘Nočem te prestrašiti, a sem na norem letu. Letalo zasilno pristaja … Rad vas imam vse.’ Po tem sporočilu je čakala dve strašni uri, da jo je sin spet poklical.
“V enem trenutku je samo sedel in bil pripet z varnostnim pasom, naslednji trenutek pa se je gotovo onesvestil, ker se je znašel na tleh z drugimi potniki, ko se je zbral,” je povedala za BBC. Josh je utrpel le manjše poškodbe, a občutek, da je tako blizu smrti, bi ga lahko preganjal še dolgo časa.
Ekstremna turbulenca Singapore Airlines je sporočil, da je približno 10 ur po vzletu letalo naletelo na “nenadno izjemno turbulenco” nad reko Irrawaddy v Mjanmaru na višini približno 11.200 metrov. Objavili so tudi podrobnosti o narodnosti potnikov na letu, med katerimi je bilo 56 ljudi iz Avstralije in 47 iz Združenega kraljestva. Šef Singapore Airlines Goh Choon Phong se je v sredo zjutraj opravičil potnikom in rekel, da mu je “zelo žal za njihovo travmatično izkušnjo”.
Dodal je, da letalska družba “v celoti sodeluje s pristojnimi organi v preiskavi”. Izrazil je tudi sožalje družini pokojnika in dodal, da bo poškodovanim potnikom in članom posadke “ponudil vso možno pomoč”. Singapurski premier Lawrence Wong je prav tako izrazil “najgloblje sožalje” družini pokojnika in dodal, da Singapur “tesno sodeluje s tajskimi oblastmi”. Singapore Airlines ni imel veliko nesreč in je ves čas uvrščen med najvarnejše na svetu. Zadnja nesreča s smrtnim izidom se je zgodila leta 2000, ko je boeing 747 strmoglavil, ko je hotel vzleteti z napačne steze na letališču v Tajvanu. Od 179 ljudi na letalu je umrlo 83 ljudi.
Turbulenc bo vedno več Turbulenca se najpogosteje pojavi, ko letalo leti skozi oblake, obstajajo pa tudi turbulence, ko oblakov ni in jih ni mogoče opaziti na vremenskem radarju letala. “Poškodbe zaradi hude turbulence so razmeroma redke glede na ogromno letov, ki potekajo vsak dan,” je za BBC povedal letalski strokovnjak John Strickland. Novinarka Sally Gethin, ki se ukvarja z varnostjo v zračnem prometu in letalstvom, je dejala, da bi pripenjanje z varnostnim pasom za nekatere ljudi lahko pomenilo življenje ali smrt. Na koncu dodajmo, da raziskave kažejo, da bodo podnebne spremembe povečale verjetnost resnih turbulenc v prihodnosti.