Skoraj vsak tretji voznik v Sloveniji je starejši od 61 let, povprečna starost voznikov pa bo le še naraščala. Prometne razmere in tehnologija v avtomobilih se hitro spreminjajo, zato je pomembno, da vozniki sledijo tem spremembam.
Starejši vozniki bi morali občasno osveževati svoje vozniško znanje. AMZS je v Centru varne vožnje na Vranskem predstavila predloge, s katerimi bi starejšim voznikom omogočili varno mobilnost tudi v prihodnje.
Na pobudo Zavarovalnice Triglav so na Vranskem izvedli delavnice, kjer so starejši vozniki testirali napredne asistenčne sisteme, kot so prilagodljivi tempomat, sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za nadzor mrtvega kota in sistem za nadzor prečnega prometa, ter spoznali prednosti vožnje z avtomatskim menjalnikom.
Podaljšanje samostojne mobilnosti
Erik Logar, vodja področja za varno mobilnost pri AMZS, je poudaril, da je treba starejšim voznikom omogočiti čim daljšo ohranitev vozniške kondicije in s tem možnost samostojne osebne mobilnosti. Dodal je, da je pobuda o vseživljenjskem učenju namenjena vsem starostnim skupinam.
Manj kot 50 mrtvih v prometu na leto
Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice agencije za varnost prometa, je izpostavila, da je bilo konec leta v Sloveniji kar 29 odstotkov vseh imetnikov vozniških dovoljenj starejših od 61 let, med njimi pa je 880 voznikov starejših od 90 let, kar odraža demografsko sliko Slovenije.
“Imeti avtomobil in ga voziti je simbol svobode, avtonomnosti in vključenosti v mobilno družbo. Zato si moramo skupaj prizadevati, da bodo starejši čim dlje samostojni, mobilni in varni, ne glede na obliko udeležbe v prometu,” je dejala Jevšnik Kafol in spomnila na njihov projekt Sožitje, ki prav tako stremi k večji varnosti starejših v prometu.
Dodala je, da si tudi resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje do leta 2030 prizadeva za varno udeležbo starejših v prometu in izpostavila cilj do leta 2030 zmanjšati število umrlih na cestah na manj kot 50 in število hudo poškodovanih na manj kot 400.